Thursday, January 3, 2013

Kenapa Manusia Suka Menunjuk-nunjuk?

Ha, ni  merupakan coretan aku yang pertama pada tahun baru yang indah ini. Aku dah lama tak menulis, rindu giler kot. Tengok ni ha.. sampai bersawang blog aku ni.. haha.Ye la nak blogging macam mana idea pon takde. So stop je la dulu. But tahun ni aku rasa macam nak serius balik blogging. :)

Btw... sambung balik cita yang aku nak karang ni. Firstly aku nak tanya korang, mesti ada diantara member korang yang suka menunjuk2 atau 'show off' kan?... alah aku berani jamin la mesti ada punya. Dalam ramai2 maknosia tu mesti ada sorang dua... hehe

Seriously, aku ada gak member yang suka menunjuk2 ni, show off dia bukan main over lagi tau  sampai some of my friends pon meluat. Ye la, suka sangat menunjuk henset baru dia tu padahal blackberry je...  kawan aku nak pinjam pon tak kasi, kedekut nak mampos. Dia ni memang pantang kalau ada orang lebih skit dari dia contohnya kalau orang tu pakai Android dia still pakai BB, mesti dia akan kata BB lagi best la apa la, padahal hakikatnya dia xleh terima hakikat orang lebih 'maju'  dari dia.. tu je. 

Yang hazabnya, dia ni kuat menunjuk tapi bab belajar FAIL, result teruk giler. SPM pon tak ambil 2 subjek dia buat endah tak endah je. But still tak nak kalah walaupun result teruk katanya tapi kalau 'dia' senang je nak dapat kerja yg gaji 4 angka. Hahaha... aku gelak je dengar statement dia tu. Dia ingat dia tu anak tokey Kelapa sawit? anak tokey stesen minyak ke apa cakap mcm dah confirm je dapat kerja. Orang skrg yg ada diploma pon masih lagi tanan anggur inikan pula dia. Tapi kami dah lali dengan perangai dia tu. Kalau nak ikutkan beribu-ribu beratus-ratus lagi contoh perbuataan show off dia tu tapi memandangkan aku malas nak tulis panjang2 so aku bagi satu contoh je dah le. haha (erks jahat plak aku kutuk member sendiri).. haha kesah plak, buat rapat sgt pon. Lagipon aku tak mention nama dia kan.. so tak perlu la nak terasa sangat. haha




Back to topic. Here some points aku dapat senaraikan kenapa manusia suka sangat menunjuk-nunjuk ni.

1. Nak dapat pujian 
-Ya, ada orang suka menunjuk2 ni pasal nak dapat pujian je sebenarnya.. ye la orang lain xde apa yg dia ada so orang puji la. Dan dia pon lama2 rasa bangga termakan puji terus jadi show off mcm ni... ala2 diva gitu. 

2. Nak balas dendam

-Dah si A show off  kat si B so haruslah si B show off balik.. baru adil katanya.

3. Untuk bermegah-megahan dengan kelebihan yang ada
-Lebih kurang dengan point no 1 jugalah. Ye la, si mamat anak orang miskin si daniel anak orang kaya so wajiblah dia show off kan kelebihan yang ada. Parents pon support. :p

4. Nak dapat penghormatan

-Aku ada, ko ade? takde kan...

5. Nak tarik perhatian
-Hahaha... tu je la points yg aku tau, kalau korang ada point lain jangan segan2 tambah kat ruangan komen yg disediakan ni k...  dan kalau korang ada member yg suka show off silalah share kat sini.. sharing is caring, right? muahahaha.... 




11 comments:

  1. Tuan Besar blogwalking tgh2 malam sambil follow blog awk..meh jalan2 blog saya plak :)

    ReplyDelete
  2. Haii.. done follow sini no.504
    Jom follow teman yea..
    Salam kenal.. heee..

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    ReplyDelete

Share

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...